جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


محسن شاطرزاده معاون اقتصادی بین الملل وزارت صنایع و معادن استعفا داد ( 30 / 10 / 1386)

همزمان با آغاز دور سوم تغييرات مديران بلندپايه وزارت صنايع و معادن، يكي از معاونان ستادي اين وزارتخانه از سمت خود كناره‌گيري كرد.


شاطرزاده كه از مديران وزارت دوره طهماسبي به شمار مي‌آيد، همواره يكي از نزديك‌ترين و معتمدترين افراد اين وزارتخانه بوده و اين امر حتي در دوره وزارت محرابيان نيز ادامه داشت.
علي‌اكبر محرابيان پيش از اين در مراسم توديع و معارفه معاونان از جمله حاتم و دانش‌ مارناني، گفته بود «برخي از معاونان وزارتخانه از جمله آقاي شاطرزاده در سمت خود ابقا مي‌شوند.» سوابق اجرايي شاطرزاده مربوط به مجموعه جهاد نصر و نيز پروژه‌هاي سدسازي و دفاعي بوده است كه در چهارم آبان‌ماه 84با حكم علي‌رضا طهماسبي وزير پيشين وارد معاونت اقتصادي و امور بين‌الملل شده بود. وي در مدت حضور خود در آن معاونت مسائلي همچون تشكيل كنسرسيوم‌هاي بزرگ صنعتي براي حضور در پروژه‌هاي برون‌مرزي را پيگيري مي‌كرد. البته ارائه آمارهايي درباره تقاضا و جذب سرمايه خارجي در بخش صنعت و معدن جنجال‌هايي را به همراه داشت؛ چراكه منتقدان بر اين باور بودند كه آمارهاي ارائه شده چندان قابل اتكا نيست و نمود عيني در اقتصاد كشور نداشته است.
اكنون كه موج سوم تغييرات از راه رسيده، تغيير مديران بلندپايه تنها به اين معاونت محدود نمي‌شود.
احمدي معاون جديد
منابع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گزارش داده‌اند كه يكي از همراهان جديد محرابيان، به زودي در سمتي اجرايي خواهد گرفت. خدامراد احمدي كه همزمان با دور نخست تغييرات، رييس دفتر حوزه وزارتي محرابيان را در اختيار گرفته بود، قرار است يكي از معاونت‌هاي ستادي وزارت صنايع و معادن را بر عهده گيرد. احمدي در دوره سرپرستي محرابيان به جاي عبودزاده قرار گرفته بود. گفته مي‌شود جانشين احمدي، آقاي موسوي خواهد بود. موسوي نيز از افراد نزديك و جزو معتمدان وزير صنايع و معادن به شمار مي‌آيد كه پيشتر در ستاد تبصره 13 فعاليت مي‌كرده است.
دوره جديد تغييرات باز هم به همين تعداد افراد ختم نخواهد شد؛ چرا كه قرار است حدود 10 تا 12 حكم جديد در وزارت صنايع و معادن صادر شود. وزير جديد صنايع و معادن كه از 24 مرداد ماه فرماندهي وزارت صنايع و معادن را برعهده گرفته، همواره تغيير مديران را در دستور كار داشته است.
دور نخست تغييرات در مدت سه ماهه سرپرستي وي شكل گرفت كه در آن اميررضا واعظ آشتياني به جاي محمدرضا نوتاش، پست رياست بر شركت شهرك‌هاي صنعتي و سازمان صنايع كوچك (كه در عين حال معاونت وزارتخانه به شمار مي‌آيد) را گرفت و همزمان عنوان معاونت توليد از محسن حاتم گرفته و به دانش مارناني سپرده شد. هر چند مارناني مدت كوتاهي در وزارت طهماسبي معاونت توليد را در اختيار داشت.
در دور دوم كه با جنجالي بيشتر از دوره نخست توام بود احمد قلعه‌باني از راس مديريتي سايپا برداشته شد و به جايگاه رييس هيات عامل ايدرو فرستاده شد.
فصل كه به اتمام نرسيده
در حالي‌كه فصل نقل و انتقالات دور دوم براي جانشيني قلعه‌باني و حتي معاونت خودرو، به اتمام نرسيده موج سوم، بدنه مديريتي وزارت صنايع و معادن را در برگرفته است. اين در حالي است كه قرار بود در اواخر هفته گذشته حكم مديرعامل جديد سايپا صادر شود و چهره معاونت جديدالتاسيس خودرو نيز نمايان شود. معاونتي كه جنجال‌هاي فراواني به همراه خود آورده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن