جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


احمدی نژاد روابط تجاری با برزیل را تقویت می کند ( 28 / 05 / 1387)

 

سفير ايران با اشاره به سفر آتي رئيس جمهور به برازيليا:

 

احمدي‌نژاد روابط تجاري با برزيل را تقويت مي‌كند

 

 

 

سفير ايران در برزيل گفت: اميدواريم در سفر 23 نوامبر (دوم آذرماه) دكتر احمدي‌نژاد،
رئيس جمهور از برازيليا، روابط تجاري دو كشور تقويت شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، محسن شاطرزاده به خبرنگازان گفت که احمدي‌نژاد‏ همچنين اميدوار است برنامه کاري را تعريف کند که منجر به ديدار لوئيس‏ ايناسيو لولا داسيلوا، رئيس جمهور برزيل از تهران در نيمه اول سال ۲۰۱۰‏ شود.
شاطرزاده گفت: زمينه‌هاي متعددي هست که ما مي‌خواهيم سرمايه‌گذاري در آنها را توسعه دهيم. يکي از اين پروژه‌ها، خريد زمين در برزيل است تا‏ شرکت‌ها بتوانند سويا و ذرت توليد کنند و به بازار ايران و احتمالاً سايرکشورها عرضه کنند.سفير ايران گفت: در حالي که جزئيات ديدار احمدي‌نژاد هنوز در حال‏ برنامه‌ريزي است، تعداد قراردادهاي دوجانبه‌اي که براي امضا در نظر گرفته‏ شده، فراتر از تعداد قراردادهايي است که در ۵۰ سال گذشته به امضاي برزيل و ايران رسيده است.خبرگزاري فرانسه افزود: اين کنفرانس خبري در همان روزي برگزار شد که شيمون پرز، رئيس جمهور‏ اسرائيل ديداري چهار روزه را از برزيل آغاز کرد.
اسرائيل گفته است که ميزباني برزيل از احمدي‌نژاد را اشتباه مي‌داند.شاطرزاده گفت: ديدار پرز تأثيري بر ما ندارد، اين حق برزيل است که‏ روابط بين‌المللي خود را سازمان دهد.خبرگزاري فرانسه اضافه کرد: رئيس جمهور برزيل از برنامه هسته‌اي ايران‏ تا زماني که صلح‌آميز و براي مقاصد غيرنظامي است، حمايت کرده است.وي در سپتامبر گذشته به خبرگزاري فرانسه گفت که مخالف تحريم ايران است‏ و در عوض ديپلماسي را ترجيح مي‌دهد.

منبع : روزنامه ایران

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار سفارت ایران در برازیلیا