چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


بررسی طرح بیمه شاغلین صنایع دستی در کمیسیون اقتصادی دولت ( 25 / 11 / 1385)

خبرگزاري فارس: معاون اقتصادي وزارت صنايع و معادن گفت: طرح بيمه شاغلين در حوزه صنايع دستي در كميسيون اقتصادي دولت در دست بررسي است.

محسن شاطرزاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص طرح صنعت‌گران خود اشتغال كه در هيات دولت مطرح است، اظهار داشت: اين طرح مربوط به صنايع دستي است و صنايع دستي نيز چندي قبل از وزارت صنايع جدا شدند.
وي توضيح داد: اين صنعت در حال حاضر تحت پوشش سازمان ميراث فرهنگي و وزارت بازرگاني قرار دارد؛ اما زماني كه صنايع دستي تحت پوشش وزارت صنايع بود، ما پيگير بيمه صنعت‌گران اين بخش بوديم.
شاطرزاده افزود: اكنون نيز كه صنايع دستي از وزارت صنايع جدا شده است اين طرح را دنبال مي‌كنيم و وزارت بازرگاني و سازمان گردشگري موظف شده‌اند با كمك وزارت تعاون طرح بيمه شاغلان اين بخش را ارايه دهند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين طرح هم اكنون در چه مرحله اي است، گفت: در حال حاضر طرح بيمه صنعت گران خود اشتغال در گروه كاري كه در كميسيون اقتصادي دولت تشكيل شده است دنبال مي شود و اين كار گروه بايد طرح بيمه صنعت‌گران بخش صنايع دستي را ارايه دهد.
شاطرزاده همچنين درباره اجراي سياستهاي اصل 44 در حوزه صنعت نيز يادآور شد: بزرگترين صنايع ما مانند مس، فولاد مباركه و گل گهر در حال ورود به بورس هستند.
وي در خصوص بررسي نحوه فروش سهام شركت ملي مس در هيات دولت گفت: بررسي موضوع در دستور كار هيات دولت قرار دارد.
وي در عين حال تصريح كرد: سازمان خصوصي‌سازي مانند كسي است كه مي‌خواهد كاري را انجام دهد اما توجه ندارد به چه قيمتي اين كار انجام خواهد شد!.
شاطرزاده تاكيد كرد: ما حق نداريم ثروت ملت را به تاراج بدهيم، در خصوصي‌سازي بايد حقوق ملت استيفاء شده و حق مردم رعايت شود.
وي اظهار داشت: بنابراين بايد قيمت گذاري به شكلي باشد كه حق مردم يعني بيت‌المال ضايع نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن