پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


معاون اقتصادی وزارت صنایع خبر داد:

راه اندازی 4کارخانه تولید موبایل و صدور مجوز فعالیت یک شرکت آمریکایی در ایران

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی وزارت صنایع و معادن از راه اندازی 4 کارخانه تولید گوشی تلفن همراه تا قبل از سال نو،تعادل در قیمت آهن در سال آینده و جذب 8/8 میلیارد دلار سرمایه خارجی در بخش صنعت طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن شاطرزاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه 28 بهمن ماه اولین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در شهر هشتگرد با سرمایه گذاری مشترک شرکت LG و شرکت مادیران افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: تا قبل از عید سه کارخانه دیگر تولید گوشی تلفن همراه نیز به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه تاکنون 130 مجوز برای تولید گوشی موبایل در کشور صادر شده است.
شاطرزاده در پاسخ به این پرسش که تلفن های همراه تولید شده درکشور نخست عنوان چه برندهایی عرضه خواهند شد، گفت: تولید تحت عنوانبرندهای مختلفی خواهد بود.
وی در ادامه به نامهای تجاریی مانند نوکیا، حایر و موتورولا اشاره کرد.
معاون وزیر صنایع همچنین در خصوص تدوین برنامه جامع تنظیم بازار آهن توضیح داد: این برنامه به پیشنهاد وزارت صنایع در دستور کار شورای اقتصادی قرار گرفت تا با نزدیک شدن به اردیبهشت ماه بازار آهن مجددا دچار بحران نشود.
وی خاطرنشان کرد: هر ساله در اردیبهشت ماه با رشد مصرف آهن در کشور رو به رو هستیم و قیمتها افزایش می یابد در عین حال تکالیف بودجه ای در سال گذشته این روند را تشدید و تقاضای مصنوعی ایجاد کرد.
شاطرزاده گفت: مجلس در لایحه بودجه تکالیفی مانند مقاوم سازی مدارس و 870 هزار خانه روستایی را پیش بینی کرده بود و تنها همین 2 تکلیف سبب شد تقاضایی معادل 5/3 تا 4 میلیون تن به تقاضاهای کشور اضافه شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که طرح های عمرانی نیز تقاضای آهن را افزایش می داد و دستگاه ها موظف به انجام تکالیف خود بودند.
شاطرزاده اظهار داشت: از سویی قیمت جهانی فولاد نیز بالا رفت و بر این اساس دولت تصمیم گرفت تعرفه واردات را کاهش دهد تا بحران کاهش یابد.
وی گفت: بر این اساس در سال جاری تصمیم گرفتیم قبل از رسیدن به زمان اوج مصرف یعنی اردیبهشت ماه چاره اندیشی کنیم.
معاون وزیر صنایع افزود: بر این اساس کمیسیون شورای اقتصاد تکلیفی را به وزارت صنایع برای تدوین نظامی به منظور تولید ایجاد کرد و طرحی را آماده کردیم.
شاطرزاده اظهار داشت: این طرح پیش بینی کرد وزارتخانه هایی که تکالیف قانونی برای اجرای طرح های عمرانی و ساخت و ساز دارند باید برای تأسیس نیاز خود اقدام به واردات کرده و به بازار داخل فشار نیاورند، در این صورت تولید داخل کفاف نیاز کشور را خواهد داد.
معاون وزیر صنایع ادامه داد: همچنین تصمیم گرفتیم برای افزایش ظرفیت تولید میلگرد اقدام به واردات شمش و بیلت کنیم تا فرهنگ مصرف میلگرد و ساخت ساختمان با بتن را بالا ببریم.

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن