پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


ایرنا و سازمان ملی ارتباطات خبرگزاری برزیل یادداشت تفاهم امضاء کردند (1389/12/26)

برازيليا – در پايان مذاكرات روساي سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) و سازمان ارتباطات خبرگزاري و راديو تلويزيوني برزيل (اي.بي.سي)، تفاهمنامه همكاري حرفه اي و تبادل خدمات خبري ميان دو طرف به امضا رسيد.  

در اين يادداشت تفاهم كه توسط علي اكبر جوانفكر و 'ناريدي بيرانو' قائم مقام رييس كل اي.بي.سي در حضور محسن شاطرزاده سفير جمهوري اسلامي ايران در برازيليا، مديران اي.بي.سي، سردبيران پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي و شماري از شخصيت هاي سياسي و رسانه اي برزيل امضا شد، طرفين درباره تبادل اخبار، عكس و فيلم هاي خبري و استفاده از توليدات چندرسانه اي موافقت كردند.


پيش از انعقاد اين سند؛ مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري اسلامي ايران در ملاقات با 'ترزا كرووينل' رييس كل اي.بي.سي كه درآن رييس خبرگزاري برزيل نيز حضور داشت، درباره اهميت همكاري رسانه هاي جمعي دو كشور و راه هاي شروع اين همكاري ها گفت وگو و تبادل نظر كردند.


جوانفكر گفت: به علت اعمال نفوذ رسانه هاي نظام سلطه، با پديده نگران كننده تحريف اخبار و تاريخ مواجهيم و رسالت ما اين است كه با همكاري يكديگر اجازه قلب واقعيت ها را نداده و با ايفاي مسووليت خود در برابر افكار عمومي ملتهايمان و جهانيان، حقيقت را به آنها انتقال دهيم.


وي برزيل را از اولويت هاي اصلي توسعه دفاتر خارجي ايرنا معرفي و اضافه كرد: آماده ايم كه اگر خبرگزاري برزيل مايل به راه اندازي دفتر در ايران باشد، در اين زمينه كمك كنيم. دو كشور ديدگاه ها و مواضع مشتركي دارند كه آنها را در گزارش واقعي رويدادهاي جهان به هم پيوند مي دهد.


كرووينل نيز با بيان اينكه با نگراني هاي اظهار شده توسط مديرعامل ايرنا در زمينه تحريف حقايق و تاريخ توسط رسانه هاي غربي موافق است، اظهار داشت: ما هم براي صلح و احترام به اصل تنوع، ارزش قائليم. اين ارزش ها مي تواند تبيين كننده همكاري رسانه هاي دو كشور باشد.


رييس كل اي.بي.سي از امضاي توافقنامه همكاري براي تسهيل فعاليت حرفه اي ايرنا در برزيل استقبال كرد و گفت: ما به تجربيات ايرنا بويژه در زمينه استفاده از رسانه هاي جديد و مولتي مديا نياز داريم و به شما براي بكارگيري اين دستاوردها تبريك مي گوييم.


پيش از اين ديدار، مديرعامل ايرنا و وزير ارتباطات اجتماعي برزيل در ملاقات جداگانه اي درباره توسعه همكاري هاي رسانه اي دو كشور توافق كردند.


جوانفكر كه براي بررسي طرح راه اندازي دفاتر ايرنا در آمريكاي جنوبي به اين منطقه سفر كرده، در ديدار با 'هلنا شاگاس' گفت: در سال هاي اخير گام هاي بلندي براي توسعه روابط ايران و برزيل برداشته شده، اما همكاري هاي رسانه اي همگام با ديگر مناسبات گسترش نيافته است.


شاگاس گفت كه دولت خانم 'جيلما روسف' به توافقات قبلي دولت پرزيدنت داسيلوا لولا با ايران براي گسترش روابط تهران و برازيليا پايبند است و اين اقدام ايرنا را به نفع دو كشور مي داند.


مشاور مطبوعاتي رييس جمهوري در سفر به برزيل با مسوولان دولتي و رسانه اي اين كشور از جمله سخنگوي دولت و سخنگوي وزارت خارجه اين كشور ديدار و مذاكره مي كند.


مديرعامل ايرنا همچنين در ادامه سفر به آمريكاي جنوبي و در بازديد از كاراكاس و ملاقات با شخصيت هاي سياسي و رسانه اي ونزوئلا درباره همكاري رسانه هاي دو كشور مذاكره و رايزني مي كند.   


منبع: سفارت جمهوری اسلامی ایران- برازیلیا

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار سفارت ایران در برازیلیا