سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد (05 / 06 / 1390 )

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در برزیل طی سخنرانی در پایتخت این کشور به مناسبت روز جهانی قدس به تشریح مسأله فلسطین پرداخته و اظهار داشت روندهای ساختگی صلح که از سوی حامیان غربی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شوند کمکی به حل این موضوع نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "محسن شاطرزاده"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، طی سخنرانی به مناسبت روز قدس در برازیلیا اظهار داشت: موضوع فلسطین یکی از طولانی‌ترین منازعات تاریخی و در عین حال یکی از غم‌انگیزترین آنها است. بیش از 60 سال است که منطقه خاورمیانه و جهان شاهد التهاب ناشی از واقعه‌ای است که طی آن، سرزمین یک ملت اشغال شد.  




سفیر ایران در رابطه با مساله فلسطین توضیح داد: پس از جنگ جهانی دوم و با توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده در مراکز صهیونیستی و با ادعاهای بی اساس، سرزمین ملت فلسطین به اشغال کسانی درآمد که از اروپا و سایر کشورها به عنوان مهاجر راهی فلسطین شده بودند. انگلیس و آمریکا حامیان اصلی اجرای این برنامه شوم بوده و تلاش نمودند پایگاهی برای سیستم سرمایه داری غرب در قلب جهان اسلام ایجاد نموده تا هرگاه بخواهند از این طریق کشورهای منطقه را در جهت تامین منافع خود تحت فشار قرار دهند.  




وی ادامه داد: در طی تمامی شش دهه گذشته، این حمایت همه جانبه سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی بدون هیچ چون و چرایی ادامه داشته است. اعطای میلیاردها دلار کمک مالی، در اختیار گذاشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و اطلاعاتی برای سرکوب اعتراض ملت فلسطین و وتوی هر نوع قطعنامه علیه این رژیم در سازمان ملل، تنها نمونه کوچکی از این حمایت‌ها است. حمایت‌هایی که نه تنها باعث افزایش نفرت ملت‌های منطقه از حامیان این رژیم اشغالگر شده، بلکه در درون خود این کشورها نیز روز به روز با مخالفت‌های بیشتر رو به رو می شود. 




شاطرزاده خاطرنشان کرد: اشغال سرزمین ملت فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی نقطه آغازین جنگ‌ها و بحران‌هایی در منطقه شد که هنوز هم ادامه دارد. آوارگی یک ملت و زندگی پر مشقت میلیون‌ها انسان در اردوگاه‌هایی خارج از میهن خود، باعث آوارگی چند نسل از مردم فلسطین شده است، مردمی که به آرمانی جز آزادی سرزمین مادری خود نمی‌اندیشند. 




وی همچنین افزود: این در حالی است که رژیم صهونیستی ثابت کرده است حاضر نیست حتی ابتدایی‌ترین حقوق انسانی همچون دسترسی به مواد غذایی و دارو را نیز برای ملت فلسطین قائل شود. هجوم وحشیانه به غزه و ماه‌ها محاصره مردم مظلوم این منطقه نمونه‌ای آشکار از این حقیقت است. 




سفیر ایران در برزیل تاکید کرد: ملت مظلوم فلسطین به رغم فشارهای متعدد اقتصادی، سیاسی، تهدیدات نظامی، آوارگی و دادن هزاران شهید و جانباز، همچنان بر مقاومت مقدس خود پافشاری کرده و با تمام توان در برابر قدرت‌های ستمگر ایستاده و سال‌های سال است که مقاومت را تنها


راه رسیدن به هدف تشخیص داده است. 




وی گفت: جنگ طلبی رژیم صهیونیستی که اساسا بر پایه اشغالگری و تجاوز بنیان گذاشته شده است و چندین مرتبه آغازگر جنگ علیه کشورهای منطقه بوده است، اکنون بر تمامی کشورهای جهان و نهادهای بین المللی آشکار شده است. این رژیم با تکیه بر حمایت همه جانبه آمریکا و کشورهای غربی، تا کنون بیش از 100 قطعنامه و بیانیه سازمان ملل را نادیده گرفته است. هم‌اکنون از یک سو ناکارآمدی روند سازش با این رژیم غاصب که برای مدت بیش از دو دهه توسط آمریکا و حامیان غربی آن دنبال می‌شد، به اثبات رسیده است و از سویی دیگر نیز گروه‌های مقاومت فلسطینی و کشورهای مدافع حقوق فلسطین نیز نتیجه بخش بودن این مقاومت مقدس را به چشم می‌بینند.




محسن شاطرزاده تصریح کرد: استیصال و بحران عمیق اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داخلی، شکست‌های خفت‌بار در جنگ‌هایی نابرابر علیه مردم لبنان و غزه و متزلزل شدن بنیان سیاسی تمامی کشورهای مدافع این رژیم، به روشنی آینده محتوم به نابودی آن را نشان می‌دهد. با نگاهی عمیق‌تر به تحولات اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌توان ریشه این تحولات را در بیداری اسلامی ملت‌ها و نا رضایتی آنها از سرسپردگی و حمایت زبونانه حکام منطقه از این رژیم مشاهده کرد.




وی اظهار داشت: ایران از همان ابتدا، کمک به آرمان ملت فلسطین برای احقاق حق مشروع خود را جزء شعارها و راهبردهای اصلی خود قرار داد. اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان "روز جهانی قدس" از سوی حضرت "امام خمینی"، رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، برای ابراز همبستگی همه ملت‌های آزادی‌خواه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بوده است. ایران بر این اعتقاد است که حل مسئله فلسطین به صورت صلح‌آمیز تنها در صورتی ممکن است که تمام ساکنان اصلی فلسطین و به ویژه فلسطینیان آواره از وطن، در انتخاباتی آزاد و دموکراتیک سرنوشت خود را تعیین کنند. 




وی در خاتمه تاکید کرد: وقت آن رسیده است که جهان بداند راه‌حل‌های تحمیلی و روندهای ساختگی صلح برای ملت مظلوم فلسطین نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.


منبع : روی خط ولایت

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار سفارت ایران در برازیلیا