سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد ( 05 / 06 / 1390)

رهبر حماعت مسلمانان سنی سائوپائولو در مراسمی که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد اظهار داشت امام خمینی (ره) با تعیین این روز به فلسطین و آرمان وی عزت و آبرو بخشید.

ملل نیوز به نقل از فارس، مسلمانان شهر سائوپائولو در برزیل با حضور در مسجد محمد رسول الله (ص) مراسم روز جهانی قدس را برگزار کردند. 

در این مراسم بیش از 300 نفر از مسلمانان، رهبران مسیحی، مقامات محلی و تنی چند از نمایندگان مجلس ایالتی و اساتید دانشگاهی حضور داشتند. 

"شیخ مغربی" از رهبران جماعت سنی ساکن سائوپائولو، در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تعیین روز جهانی قدس به فلسطین و آرمان آن عزت و آبرو بخشید و این حرکت موجب تقویت مقاومت مقدس مردم فلسطین در مقابل اشغال و اشغالگری گردید.

وی تصریح کرد: اگر قلب‌های مسلمانان جهان وحدت داشته باشند، آنگاه می‌توانیم بر صهیونیست پیروز شویم و قدس شریف را آزاد کنیم. ما باید با قدرت، دشمن را هدف قرار دهیم.  

"شیخ حسن"، امام جماعت مسجد محمد رسوال الله (ص)، نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار داشت: همانظور که امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نام نهادند، اسم قدس باید در تمامی مساجد و مدارس ما طنین انداز شده و زنده نگه داشته شود. 

وی افزود: امام می‌خواست این روز به عنوان روز جهانی همبستگی بین مسلمین و دیگر ادیان در دفاع از حقوق بشر و آزادی باشد. همانگونه که عدل باید فراگیر شود مبارزه با ظالم و ظلم هم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

"مارسیا کامارگوس"، استاد دانشگاه و مسئول مرکز عرب شناسی و فرهنگ مشرق زمین در دانشگاه سائوپائولو، که از مدافعین آرمان فلسطین محسوب می‌شود، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود. 

وی دفاع از فلسطین را تکلیف و وظیفه هر آزادیخواه در جهان دانست و وحدت جهانی برای مقابله با اشغالگری و اعاده سرزمین فلسطین به صاحبان مشروع آن را خواستار شد. 

"محسن شاطرزاده"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل، هم طی سخنانی اظهار داشت: روز جهانی قدس، روزی است که جهان اسلام، یکپارچه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین فریاد بر می‌آورد و خواستار اجرای عدالت در مساله فلسطین می‌شود. جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد. فلسطین سرزمینی اشغال شده است که باید به صاحبان خود باز گردد و جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که منافع واقعی ملت مظلوم فلسطین را برآورده سازد، حمایت می کند.

وی ادامه داد: تجربیات تلخ چند دهه گذشته نشان می‌دهد که تلاش‌های بی‌نتیجه و عقیم کشورها و سازمان‌های مختلف برای حل این مساله، به دلیل عدم تمایل آنها به جستجوی راه‌حلی ریشه‌ای و عادلانه برای مساله فلسطین و نادیده گرفتن خواسته‌های واقعی ملت فلسطین از یک سو و ذات جنگ طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی از سوی دیگر بوده است. 

سفیر ایران اظهار داشت: امروز با تحولات صورت‌گرفته در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، ملت‌ها عملا به محور مقاومت پیوسته‌اند، زیرا از مذاکرات بی حاصل با رژیمی که تنها با حمایت غرب سر پا ایستاده است، سرخورده شده‌اند. 

به گفته وی: امروز حامیان رژیم صهیونیستی باید هزینه‌ای هنگفت‌تر از گذشته برای حمایت از اسرائیل بپردازند، زیرا ملت‌های منطقه به صحنه آمده‌اند و آینده‌ای را طراحی کرده‌اند که در آن، آمریکا و اسرائیل جایی نخواهند داشت.

شاطرزاده تاکید کرد: اکنون محور مقاومت در سایه جنبش بیداری اسلامی، برتری استراتژیک نسبت به صهیونیست‌ها پیدا کرده است، زیرا عملا کشورهای منطقه، عمق استراتژیک مقاومت اسلامی در برابر اسرائیل به شمار می‌روند. امروز با کنار رفتن دیکتاتورهای حاکم که هم‌پیمان رژیم اسرائیل بودند، ملت‌های منطقه فریاد می‌زنند که تاسیس رژیم صهیونیستی حتی در یک وجب از خاک فلسطین مشروعیت ندارد. رژیمی که بیش از 100 قطعنامه و بیانیه سازمان ملل را نادیده گرفته است.

وی در پایان گفت: اکنون فرصتی تاریخی پیش آمده است که ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان باید از آن استفاده کنند و تاریخ را در مسیر صحیح قرار دهند، اشغالگر را از صحنه خارج کرده و وطن فلسطینیان را به آنها بازگردانند. ملت فلسطین تنها از طریق وحدت و انسجام ملی، می‌تواند به رهایی سرزمین‌های تحت اشغال و آزادی قدس شریف دست یابند.


منبع : پایگاه خبری تحلیلی ملل نیوز

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار سفارت ایران در برازیلیا