جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


شاطرزاده ظرفیت گوشی تولید موبایل از مرز 6 میلیون گوشی می گذرد ( 26 / 04 / 1386)

شاطرزاده: ظرفیت تولید موبایل از مرز 6 میلیون گوشی می گذرد
سومین کارخانه تولید تلفن همراه با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون دستگاه گوشی در سه مدل در شیراز افتتاح شد .
به گزارش مهر، معاون اقتصادی و اموربین الملل وزارت صنایع ومعادن در مراسم افتتاح سومین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در شیراز گفت: با راه اندازی چهارمین کارخانه تولید گوشی تلفن همراه در کشور در چند روز آینده ظرفیت تولید گوشی تلفن همراه از 6 میلیون عدد در سال خواهد گذشت .
محسن شاطرزاده راه اندازی این تعداد کارخانه در مدت زمان پس از افزایش تعرفه ها در پائیز 85 را جهش بزرگی در تولید داخل دانست و گفت : تولید گوشی تلفن همراه در کشور مدیون حمایت های همه جانبه دولت نهم به خصوص رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنایع ومعادن بوده و همکاری های سایر دستگاه ها را نیز نباید از نظر دور داشت .
معاون اقتصادی و امور بین الملل وزارت صنایع ومعادن گفت : تولید تلفن همراه براساس مصوبه شورای اقتصاد و در راستای سند راهبرد صنعت کشور و در جهت توسعه صنایع های تک از سال 1385 در وزارت صنایع ومعادن سیاستگذاری شده که هم اکنون به بار نشسته است .
شاطرزاده خاطر نشان کرد : قطعا تولید تلفن همراه در داخل با توجه به رشد تقاضا در کشور که در 5 ساله آینده بالغ بر چهل میلیون عدد خواهد شد ، اولا باعث ارتقاء دانش IT در کشور بوده، ثانیا به رشد اشتغال در کشور کمک شایانی کرده، ثالثا دانش نرم افزاری را به کشور منتقل می کند، رابعا ارزش افزوده قابل توجهی از این کالا را به داخل کشور منتقل نموده و از همه مهمتر سرمایه قابل توجهی را در کشور تولید می نماید که در جهت رشد اقتصاد کشور کارساز می باشد .

این کارخانه که خط تولید و مونتاژ آن در مدت زمان کوتاهی طراحی و راه اندازی شده است ظرفیت تولید سالانه دومیلیون دستگاه گوشی تلفن همراه را دارد و در ابتدا سه مدل گوشی بصورت skd در آن تولید خواهد شد و ظرف شش ماه آینده تولید به صورت ckd تبدیل خواهد گردید .


منبع : اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن