پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۸

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


شاطرزاده:سرمایه گذاری خارجی در ایران به شدت افزایش یافته است. (1386/8/6)

معاون امور اقتصادي و بين‌الملل وزارت صنايع و معادن گفت: سرمايه‌گذاري خارجي در ايران طي دو سال گذشته با وجود اعمال تحريم‌هاي سازمان ملل و برخي كشورهاي اروپايي، به شدت افزايش يافته است.


"محسن شاطرزاده" روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا در دبي افزود: طي اين مدت سرمايه‌گذاري خارجي در بخش‌هاي مختلف كشور حدود ‪ ۷۰۰‬درصد رشد داشته كه بيش از ‪ ۸۰‬درصد آن در بخش صنعت انجام شده است.

وي با اشاره به اينكه سرمايه‌گذار در هر جايي كه اجراي قانون و امنيت را مشاهده كند، اقدام به سرمايه‌گذاري مي‌كند، گفت: در حال حاضر ايران داراي چنين شرايطي است و به همين خاطر سرمايه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در كشورمان هستند.

شاطرزاده تاكيد كرد: طبق برنامه چشم‌انداز ‪ ۲۰‬ساله كشور تا سال ‪ ۱۴۰۴‬حجم سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي در بخش‌هاي مختلف صنعتي كشور بايد به حدود ‪۴۵۰‬ ميليارد دلار مي‌رسد.

وي با اشاره به اينكه اين رقم بدون احتساب سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي در نظر گرفته شده است، گفت: مسوولان اقتصادي كشور براي سرمايه‌گذاري بيشتر در بخش صنعت، به زودي در يك فراخوان عمومي گسترده، طرح‌ها و پروژه‌هاي خود را معرفي خواهند كرد.

وي افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند جهت سرمايه‌گذاري و مشاركت در پروژه‌هاي داخلي و يا خارجي كه توسط دولت در خارج از كشور در دست اجراست ، در اين فراخوان شركت و سرمايه‌هاي خود را به بخش‌هاي مورد نظر منتقل كنند.

شاطرزاده درباره جذب بيشتر سرمايه‌هاي خارجي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور گفت: براي جذب سرمايه‌هاي خارجي بايد ريسك سرمايه‌گذاري را به حداقل رساند تا سرمايه‌گذار با اعتماد كافي وارد بازار ايران شود.

وي افزود: وضعيت سرمايه‌گذاري در كشور بايد به گونه‌اي باشد كه مسوولان اقتصادي كشور بتوانند سرمايه‌گذار را بر اساس نوع صنعت، آورده، تكنولوژي و دستاوردهاي آن انتخاب كنند.

معاون امور اقتصادي و بين‌الملل وزارت صنايع و معادن گفت: به دليل شكوفايي و موفقيت‌هاي به دست آمده در بخش صنعت، اين بخش فعاليت‌هاي برون مرزي خود را افزايش داده است.

 

منبع: ایرنا

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن