چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


شاطرزاده : امسال 2.5 میلیارد دلار پروژه در بخش صنایع پایه بهره برداری می شود ( 23 / 05 / 1386)

معاون اقتصادي وزارت صنايع:
افت توليد دوره قبل در دو سال اخير به رشد تبديل شد

خبرگزاري فارس: معاون اقتصادي وزارت صنايع و معادن گفت: رشد توليد دوره گذشته در طول 2 سال وزارت عليرضا طهماسبي به رشد تبديل شد و اين رشد علي‌رغم افزايش هزينه ها و مشكلات كارگري در صنايع پايه به 25 درصد مي رسد.

افت توليد دوره قبل در دو سال اخير به رشد تبديل شد

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس محسن شاطر زاده در مراسم معارفه سرپرست وزارت صنايع و معادن به ارايه گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه در دوره وزارت علي رضا طهماسبي پرداخت و اظهار داشت: در ابتداي دولت نهم در صنايع مختلفي با افت توليد روبرو بوديم و كاهش توليد در نتيجه افزايش واردات ايجاد شده بود.


وي گفت: در برخي از صنايع تا 45 درصد كاهش توليد داشتيم، اين كاهش در صنعت لوازم خانگي به 17 درصد، تلويزيون 17 درصد، مانيتور 11 درصد، صنايع مخابراتي 36 درصد، نساجي و الياف نايلوني 46 درصد و يخچال و فريزر به 27 مي‌رسيد.


شاط زاده افزود: امروز پس از 2 سال با سياستگذاريهايي كه با حمايت دولت انجام شد، افت توليد لوازم خانگي به 8 درصد رشد و افت ساير صنايع يعني تلويزيون رنگي به 5/6 درصد، مانيتور به 62 درصد، تجهيزات مخابراتي به 30 درصد، الياف نساجي و نايلوني 6 درصد و لوازم خانگي به 16 درصد رشد بدل شد.


وي مذاكرات وزارت صنايع با صندوق مهر رضا براي فروش لوازم خانگي ايراني به شكل اقساطي به زوجهاي جوان و در نتيجه تزريق 2 هزار ميليارد تومان اعتبار به صنايع خانگي را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق برنامه سوم بايد در بخش فولاد 7/14 ميليون تن فولاد توليد مي‌شد ولي اين رشد از 5/9 ميليون تن فراتر نرفت و بار مضاعفي براي تحقق اين اهداف بر دوش وزارت صنايع بود.


شاطر زاده افزود: همچنين طبق اين برنامه بايد توليد كنسانتره مس به 3/1 ميليون تن مي‌رسيد كه تنها 449 هزار تن آن محقق شد.


معاون اقتصادي وزارت صنايع گفت: از هم اكنون تا 3 سال آينده هر ماه بايد 2 پروژه به بهره برداري خواهد رسيد و به عبارتي 76 پروژه در صنايع پايه مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.


شاط زاده افزود: صادرات خدمات مهندسي در 2 سال اخير 5/1 برابر كل صادرات 14سال گذشته است و آنچه در حوزه سرمايه‌گذاريهاي خارجي مصوب شده است، رشدي 700 درصدي را نشان مي‌دهد.


وي جذب سرمايه‌هاي خارجي در بخش صنعت را 22 درصد ذكر كرد و گفت: در زمينه صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي نيز در اين دوره توسعه 375 شهرك صنعتي، ايجاد 39 شهرك جديد، 28 تصفيه‌خانه و 809 كارگاه را شاهد بوده ايم.


شاطر زاده تاكيد كرد: در حوزه صنايع پايه علي رغم افزايش هزينه‌ها و مشكلات كارگري افزايش توليد 25 درصدي انجام شده است.



منبع : خبرگزاری فارس

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن