جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


مساله اصلی - مساله فرعی : فریب اذهان عمومی

مسئله اصلی ؛ مسئله فرعی

فریب اذهان عمومی

محسن شاطرزاده

۲ تیر ۱۳۹۶

امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس شاهد اتفاقاتی بر علیه رییس جمهور کشورمان بودیم که نمی توان از کنار آن سادگی گذشت. در این خصوص نکاتی به ذهن متبادر می شود که با دلسوزان انقلاب به رایزنی و اشتراک گذاشته میشود:

۱- سخنان دور از انتظار رییس جمهور در شب قبل از روز قدس اذهان تیز بین و آشنا به جنگ روانی را به پسا پرده سناریویی جدید هدایت کرده و اتفاقاتی جدید را به انتظار نشسته بود. ۲

- تحریمهای بی سابقه کشور توسط آمریکا به بهانه سپاه و تروریسم و پاره کردن برجام توسط ترامپ ؛ نیاز ستاد جنگ روانی را به ایجاد حوادثی فرعی و دور کردن اذهان ملت از مسئله اصلی ضروری کرده بود.

۳- حادثه امروز و شکل آن نشان می دهد که به هیچ وجه نمی تواند اتفاقی خودجوش و یا به زعم بدخواهان توسط آتش به اختیاران باشد . بنا براین چند حالت محتمل هست : یابایستی توسط عناصر و هواداران افراطی احمدی نژاد صورت گرفته و از قبل هماهنگی لازم شده باشد یا اینکه ستاد جنگ روانی روحانی آنها را سازماندهی کرده تا مظلومیت روحانی را پیراهن عثمان کنند یا اینکه عوامل بیگانه ای میدان دار بوده و از احساسات جمعی از مردم هم سوء استفاده کرده باشند ولی قطعا توسط حزب الله غیور و روشن بین نبوده و در آینده هم نخواهد بود . حزب الله بسیار دقیق تر و تیز بین تر از آن است که در روز قدس روزجهانی وحدت مسلمین آتش تفرقه را در کوی و برزن شعله ور کرده و اختلاف درون خانواده را جار زند .

۴- آتش بیاران معرکه و وسواسان خناس در این روز ها تلاش مذبوحانه زیادی داشته اند تا تعریف انحرافی از آتش به اختیاری داشته باشند و این اتفاقات دقیقا باب طبع آنان بود تا بتوانند گفته خود را اثبات کنند زهی خام اندیشی . آنها کور خوانده اند که جوانان حزب الله چنین گزکی را به دست دشمنان و منافقین و بدخواهان بدهند و قطعا این نقشه دشمن هم نقش بر آب خواهد شد.

۵- این روزها پرونده ایران در FATF در دست بررسی است و در یک جنگ زرگری و تقسیم کار بین دشمنان غربی در مقابل آمریکا و عربستان ؛ اروپائیها خواستار مهلت بیشتری برای ایران هستند . سخنان شب گذشته آقای رییس جمهور بر علیه سپاه احتمالا واجد پیامی به این سلطه گران بوده که در صورت اثبات باید به خدا پناه برد که رییس جمهور کشور با ذبح سپاه بنای خوش خدمتی به سلطه گران سیاه دل را داشته باشد.

۶- پس لرزه های موشکهای ذوالفقار سپاه قطعا به این زودیها تمام نخواهد شد . آنها که در مناظرات انتخاباتی حتی از نوشتن جمله مرگ بر اسراییل بر روی موشک نگران بودند قطعا از نزدیک شدن اسراییل به مرگ باید بیشتر نگران شوند . و همه اینها یعنی اینکه لازم است جای مسئله اصلی با مسائل فرعی کشور عوض شود تا اذهان عمومی ورود جدی به مسئله اصلی پیدا نکند اما مردم همیشه درصحنه بارها ثابت کرده اند که در شناخت مسئله اصلی کشور بسیار جلوتر از دولتمردان هستند و امروز هم چنین خواهد بود . مسئله اصلی ما آمریکاست ؛ کسی نمی تواند آدرس اشتباه بدهد.

محسن شاطرزاده

۲ تیر ماه ۱۳۹۶

  • توسط محسن شاطرزاده
  • تحلیل روز