پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


شکست داعش در منطقه: نابودی شجره ملعونه و طواغیت مستکبر و طلیعه حکومت جهانی واحد

شکست داعش در منطقه :

نابودی شجره ملعونه و طواغیت مستکبر ؛

طلیعه حکومت جهانی واحد

 

محسن شاطرزاده

تهران - ۳۰ آبان۱۳۹۶

با شکست سپاهیان سیاه دل و فریب خوردگان لشگر شیطانی دواعش ؛ یک بار دیگر وعده راستین الهی و پیروزی حق بر باطل را به عیان شاهد بودیم . شش سال پیش شیاطین غربی و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا با همدستی اسراییل جنایتکار با پرورش داعشیان و همراهی عناصر جنایتکار حزب بعث عراق و یاران صدام معدوم و ملعون و با فریفتن جوانانی ساده اندیش از میان جوامع مختلف عربی و غیر عربی خصوصا اروپایی و تلفیق آنان با جنایتکارانی از سراسر جهان ؛ نقشه شوم و پیچیده و خطرناکی را استارت زدند که به خیال خام خود نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم کرده و اسراییل جنایتکار را از ترس و نگرانی خلاص کرده و فشار و تهدید را بر ایران اسلامی و حزب الله انقلابی دو چندان کنند. آنها به خیال خود قصد خاموش کردن نور خدا را داشتند ولی زهی خیال باطل که خداوند جل و علا در قران مجید می فرماید: یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره و لوکره الکافرون (سوره صف آیه ۸) کافران نمی دانند که اراده و قدرت الهی بر این تعلق گرفته که نور خدا پرفروغتر شود. روز گذشته با پیروزی جبهه مقاومت در شهر البوکمال سوریه به فرماندهی مستقیم سردار رشید اسلام و یار وفادار و مخلص رهبری ؛ حاج قاسم سلیمانی ، آخرین جرثومه های تکفیری داعش به هلاکت رسیده و عراق و سوریه از لوث وجود این منحرفین آزاد شد و نقشه های دشمنان غدار نقش برآب شد هرچند کینه های آنان عمیق تر شده و باید آماده نقشه جدید شیطانی دیگری از طرف آنان بود ولی تا همین جا بیان چند نکته ضروری می نماید:

۱- ثمره مقاومت : این مبارزه که نزدیک شش سال بطول انجامید نشان از نتیجه شگرف مقاومت و پایداری در راه اهداف الهی در مقایسه با راههای سازشکارانه و بزدلانه و حقارت در مقابل دشمن دارد و نشان داد که هر چند مقاومت در برابر دشمن هزینه دارد ولی هزینه آن بسیار کمتر از هزینه سازش در برابر دشمن است . آنان که عزتمندانه و مقتدرانه در مقابل دشمن جنایتکار ایستادند زودتر از سازشکاران توانستند حق خود را از مستکبرین بگیرند.

۲- ارزش و جایگاه رفیع بسیج مردمی: چه در میدان نبرد سوریه و چه در عراق؛ هزیمت و شکست دشمن از آنجا شروع شد که بسیج مردمی برای دفاع از خاک و میهن خودشان به میدان آمد . معارضین سوریه ای که با پشتیبانی آمریکا و دیگر کشورهای قدرتمند اروپایی و دهها کشور همسوی آنها ؛ بیش از ۸۰ درصد سوریه را در اختیار گرفته و به دروازه های دمشق وکاخ ریاست جمهوری رسیده و خود را در آستانه پیروزی دیده و خواب و رویای حکومت و ریاست می دیدند به یکباره با بسیج مردمی و ورود لشکر عظیم مردمی که برای دفاع از میهن و خانه و کاشانه خود بپاخاسته بودند ، مواجه شده و عقب نشینی ها و شکستهایشان شروع شد . همانها که بهانه دفاع از مردم را داشتند به ناگاه خود را در مقابل مردم بپاخاسته دیدند و توان مقابله از دست بدادند تا امروز که تمامی خاک سوریه از وجود پلیدشان پاک شد . در عراق هم با فراخوان مرجعیت و بپاخواستن لشکر مردمی و بسیج مدافعین مردمی در کنار ارتشیان آن کشور و حمله به دشمن ؛ شاهد هزیمت هر روزه دشمنان اسلام بودیم و هرچند که نیروهای غربی به اسم جنگ با داعش کمکهای شایانی را به لشکریان شکست خورده کردند ولی عاقبت مجبور به تسلیم در مقابل لشکریان مومن و مردمی شدند . این نشان دهنده اهمیت دکترین امام راحل در تکیه به مردم و حل معضلات کشور با اعتماد و اتکای به مردم وبسیج مردمی و خلاصه کلام یک حکومت واقعا مردمی می باشد . قطعا حضور مردم در تمامی معضلات اجتماعی و در مقابله با دشمن می تواند راهگشا و حلال مشکلات باشد.

۳- تکیه به توان داخل بجای اتکا به قدرتهای خارجی : این جنگ نشان داد که تکیه به توان داخلی و مردمی نقش مهمی در حفظ و حراست و تامین امنیت کشور دارد و مردم منشا قدرت در کشور هستند . در مقابل گروههای لیبرال غربگرا و مرعوب غرب که صرفا با اتکا به پول و تجهیزات و قدرت کشورهای غربی ؛ شانسی برای پیروزی جبهه مقاومت قائل نبودند شرمنده و سرافکنده شدند . آنها دچار اشتباه محاسباتی شدند و در محاسبات آنها هرگز قدرت ایمان و باور به قدرت احد واحد در نظر گرفته نشد . آنها نمیدانستند که در یک جبهه حق در مقابل باطل ؛ عده و عده تعیین کننده نیستند بلکه ایمان و توکل به خدا و اخلاص و ایثار حرف اول را می زند چرا که به این قول خداوند ایمان دارند که: کم من فئه قلیله غلبت مئه کثیره

۴- نقش مهم رهبری الهی: به اعتراف دوست و دشمن نقش رهبری بلا منازع مومنانه ؛ خالصانه ؛ شجاعانه و مقتدرانه حضرت امام خامنه ای نقش اساسی در هدایت این جنگ به ساحل پیروزی داشت . دشمن بارها و بارها اعتراف کرده که در مقابل رهبری استراتژیست قرار گرفته که همه نقشه هایش نقش برآب می شود واین نشان از اهمیت و ارزش جایگاه والای یک رهبر خداترس وبصیر و حکیم الهی دارد که با تکیه بر مردم و با اتکال به خدا بدون هیچ ترسی از دشمن هدایت جنگ را بر عهده گرفته و پیچیده ترین نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند.

۵ - تجدید حیات بیداری اسلامی : با دسیسه های دشمن و به انحراف کشاندن حرکت پرشور بیداری اسلامی در قالب جنگ سوریه ؛ امروز با شکست دواعش برگشت مجدد قطار بیداری اسلامی به ریل اصلی خودش را شاهد خواهیم بود. قطعا با نابودی گروههای تکفیری منحرف و دشمن ساخته ؛ امروز چهره نورانی اسلام و حرکتهای اسلامی بیش از پیش خودش را نمایان کرده و شیفتگان بیشتری را از میان انسانهای سرگردان و حیران در دنیای پر از فریب و ظواهر و مادیات ؛ جذبّ اسلام خواهد کرد . حرکت مومنانه و پر خروش میلیونها انسان به عشق ابا عبدالله در ایام اربعین طلیعه این حیات جدید الهی است . در دنیایی که همه با سرعت و چهار نعل به سوی جهنم می شتابند؛ امروز روزنه ای از بهشت و با نور و عطر سیدالشهدا همگان را به ایمان و معنویت دعوت می کند واین حیات طیبه آرامش بخش جانها ی مومنان اعم از مسلمان و غیر مسلمان شده است.

۶- حکومت جهانی واحد ؛ مدینه فاضله بشریت است . اعتقاد شیعیان به ظهور منجی عالم ؛ و انتظار برای ظهور حضرتش جان مایه مقاومت در مقابل ستمگران و ظالمان بوده و هست . امید آن داریم که این نهضت و شکست دشمنان غدار مهیا کننده زمینه ظهور حضرتش و سپردن این امانت به دست با کفایت این امام همام و ایجاد حکومت واحد جهانی باشد. ان شاالله

محسن شاطرزاده

تهران ۳۰ آبان ۱۳۹۶

  • توسط محسن شاطرزاده
  • تحلیل روز