جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۰

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


افت توليد دوره قبل در دو سال اخير به رشد تبديل شد (23 / 05 / 1386)

افت توليد دوره قبل در دو سال اخير به رشد تبديل شد
فارس: معاون اقتصادي وزارت صنايع و معادن گفت: رشد توليد دوره گذشته در طول 2 سال وزارت عليرضا طهماسبي به رشد تبديل شد و اين رشد عليرغم افزايش هزينه ها و مشكلات كارگري در صنايع پايه به 25 درصد مي رسد.
 

محسن شاطر زاده در مراسم معارفه سرپرست وزارت صنايع و معادن به ارايه گزارشي از عملكرد اين وزارتخانه در دوره وزارت علي رضا طهماسبي پرداخت و اظهار داشت: در ابتداي دولت نهم در صنايع مختلفي با افت توليد روبرو بوديم و كاهش توليد در نتيجه افزايش واردات ايجاد شده بود.
وي گفت: در برخي از صنايع تا 45 درصد كاهش توليد داشتيم، اين كاهش در صنعت لوازم خانگي به 17 درصد، تلويزيون 17 درصد، مانيتور 11 درصد، صنايع مخابراتي 36 درصد، نساجي و الياف نايلوني 46 درصد و يخچال و فريزر به 27 ميرسيد.
شاط زاده افزود: امروز پس از 2 سال با سياستگذاريهايي كه با حمايت دولت انجام شد، افت توليد لوازم خانگي به 8 درصد رشد و افت ساير صنايع يعني تلويزيون رنگي به 6.5 درصد، مانيتور به 62 درصد، تجهيزات مخابراتي به 30 درصد، الياف نساجي و نايلوني 6 درصد و لوازم خانگي به 16 درصد رشد بدل شد.
وي مذاكرات وزارت صنايع با صندوق مهر رضا براي فروش لوازم خانگي ايراني به شكل اقساطي به زوجهاي جوان و در نتيجه تزريق 2 هزار ميليارد تومان اعتبار به صنايع خانگي را نيز مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق برنامه سوم بايد در بخش فولاد 14.7 ميليون تن فولاد توليد ميشد ولي اين رشد از 9.5 ميليون تن فراتر نرفت و بار مضاعفي براي تحقق اين اهداف بر دوش وزارت صنايع بود.
شاطر زاده افزود: همچنين طبق اين برنامه بايد توليد كنسانتره مس به 1.3 ميليون تن ميرسيد كه تنها 449 هزار تن آن محقق شد.
معاون اقتصادي وزارت صنايع گفت: از هم اكنون تا 3 سال آينده هر ماه بايد 2 پروژه به بهره برداري خواهد رسيد و به عبارتي 76 پروژه در صنايع پايه مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
شاطرزاده افزود: صادرات خدمات مهندسي در 2 سال اخير 1.5 برابر كل صادرات 14سال گذشته است و آنچه در حوزه سرمايهگذاريهاي خارجي مصوب شده است، رشدي 700 درصدي را نشان ميدهد.
وي جذب سرمايههاي خارجي در بخش صنعت را 22 درصد ذكر كرد و گفت: در زمينه صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي نيز در اين دوره توسعه 375 شهرك صنعتي، ايجاد 39 شهرك جديد، 28 تصفيهخانه و 809 كارگاه را شاهد بوده ايم.
شاطر زاده تاكيد كرد: در حوزه صنايع پايه علي رغم افزايش هزينهها و مشكلات كارگري افزايش توليد 25 درصدي انجام شده است.


منبع : جام جم آنلاین

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن