پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


پس چی شد تولید میلیونی تلفن همراه ؟ ( 24 / 10 / 1387)


سرپرست معاونت توليد وزارت صنايع و معادن: وزارت صنايع هنوز اقدامي براي واردات فولاد و سيمان نكرده است




    سرپرست معاونت امور توليد وزارت صنايع و معادن گفت: اين وزارتخانه هنوز اقدام و برنامه ريزي مشخصي براي واردات فولاد و سيمان به كشور انجام نداده است. محسن شاطرزاده در گفت وگو با فارس همچنين رقم مشخصي را در مورد ميزان واردات مورد نظر وزارت صنايع و معادن در بخش سيمان و فولاد اعلام نكرد و اظهارداشت: وزارت صنايع و معادن به صورت مستقل به واردات سيمان و فولاد اقدام نخواهد كرد، بلكه اين كار توسط سازمانهاي زيرمجموعه وزارت صنايع انجام خواهد شد.
    بر اساس مصوبه هيأت دولت در سال جاري، چهار وزارتخانه عمده مصرف كننده سيمان و فولاد مجازند نسبت به خريد و واردات اين محصولات از خارج اقدام كنند. بر اساس اين گزارش، طي سال جاري قيمت فولاد و سيمان در بازار به شدت افزايش يافته و با توجه به حجم عظيم پروژه هاي عمراني براي امسال، نزديك شدن به فصل گرما و پيك مصرف، كارشناسان و فعالان اين بخش، افزايش قيمت بيشتري را براي ماههاي آينده در بازار اين دو محصول پيش بيني مي كنند.

    به گفته توليدكنندگان و فروشندگان فولاد و سيمان كشور، بخش عمده اين محصولات توسط وزارتخانه ها و ارگانهاي دولتي و با قيمت مصوب خريداري مي شود و در نتيجه اين امر موجب شده تا مردم مجبور شوند اين محصولات را با قيمت بسيار بالا و از بازار آزاد تهيه كنند. 


منبع : روزنامه ایران

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن