پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


کمیسیون ماده یک پیشنهاد وزارت صنایع درخصوص تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را رد ( 14 / 01 / 1385)

کمیسیون ماده یک پیشنهاد وزارت صنایع درخصوص تعرفه واردات گوشی تلفن همراه را رد کرد
کمیسیون ماده یک، جدول پیشنهادی وزارت صنایع ومعادن را در خصوص تعرفه چهار ساله ckd، skd و cbu واردات گوشی تلفن همراه رد کرد .
محسن شاطرزاده معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن در گفت وگو با خبرنگار صنعت ایسنا با اعلام این خبر افزود: البته تعرفه 10 درصدی ckd و skd واردات گوشی تلفن همراه به تصویب کمیسیون ماده یک رسیده که در صورت تایید وزیر بازرگانی و امضای سایر وزیران عضو این کمیسیون، نهایی و اجرا خواهد شد .
وی ادامه داد: براساس روال معمول، تعرفه ای که توسط کمیسیون ماده یک تعیین می شود، تا اطلاع ثانونی قابل اجراست و تا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته نشود تعرفه های قبلی اجرایی خواهد بود .
وی در خصوص دلیل رد جدول پیشنهادی وزارت صنایع در خصوص تعرفه واردات گوشی تلفن همراه طی چهار سال آینده نیز گفت: براساس استدلال کمیسیون ماده یک، تعرفه واردات برای سال های آینده نباید از قبل تصویب شود؛ زیرا ممکن است بسیاری از واردکنندگان براساس آن اقدام به واردات کنند .
علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن پیش تر به ایسنا گفته بود: وزارت صنایع برای تعیین تعرفه واردات گوشی تلفن همراه طی چهار سال آینده جدولی را به کمیسیون ماده یک پیشنهاد داده که در سه بخش تعرفه cbu، ckd و skd تهیه شده است .
وی با بیان این که براساس این پیشنهاد تعرفه واردات گوشی تلفن همراه تا چهار سال آینده به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت، گفته بود: تعرفه ckd تقریبا ثابت خواهد بود و تعرفه skd افزایش خواهد یافت .
طهماسبی با بیان این که به منظور انتقال تکنولوژی تولید گوشی تلفن همراه با استفاده از قطعات ckd، تعرفه skd یک سیر صعودی را خواهد داشت، اظهار کرده بود: تعرفه 10 درصدی واردات ckd و skd که به تصویب کمیسیون ماده یک رسیده، از نظر وزارت صنایع قابل قبول است .

وی با بیان این که براساس پیشنهاد وزارت صنایع، تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به صورت skd طی چهار سال از 10 درصد به 30 درصد خواهد رسید، تصریح کرده بود: پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات گوشی به صورت cbu در این مدت به 40 تا 45 درصد کاهش و تعرفه واردات به صورت ckd تقریبا همان 10 درصد باقی خواهد ماند .


منبع : اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن