پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد ( 05 / 06 / 1390)

سفیر ایران در جمع مسلمانان سائوپائولو:
جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در برزیل در مراسمی به مناسبت روز قدس در جمع مسلمانان شهر سائوپائولو به انتقاد از راهکارهای کشورهای غربی برای حل مساله فلسطین پرداخته و اظهار داشت مسلمانان هرگز اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسند.

خبرگزاری فارس: جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "محسن شاطرزاده"، سفیر ایران در برزیل، طی سخنرانی به مناسبت روز قدس در جمع مسلمانان  شهر "سائوپائولو" اظهار داشت: در دوره‌ای از تاریخ که آن را عصر مدنیت و روشنگری می‌نامند، وطن یک ملت به یغما رفت و این فاجعه تاریخی، در مقابل چشم جهانیان اتفاق افتاد. 



وی در این رابطه گفت:63 سال است که زورمداران دنیا از ملت فلسطین می‌خواهند با اشغالگر وطنشان بر سر میز مذاکره بنشینند و اشغالگری را تائید کنند. پس از ارائه ده‌ها طرح بین‌المللی و


کنفرانس‌های صلح، هنوز دنیا در نقطه آغازین موضوع فلسطین قرار دارد. تعجبی نیز ندارد زیرا در جایی که حق یک ملت غصب شود، سازش ناکارآمد است. رژیم صهیونیستی حتی کمترین حقوق فلسطینیان را رعایت نمی‌کنند و آوارگان فلسطینی حق بازگشت به وطن خود را ندارند. حتی کار به جایی رسیده است که صهیونیست‌ها همچون راهزنان دریائی، به کاروان‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای غزه حمله می‌کند.



شاطرزاده افزود: تجربیات تلخ چند دهه گذشته نشان می‌دهد که تلاش‌های بی‌نتیجه  کشورها و سازمان‌های مختلف برای حل این مساله به دلیل عدم تمایل آنها به جستجوی راه‌حلی ریشه‌ای و عادلانه برای مساله فلسطین و نادیده گرفتن خواسته‌های واقعی ملت فلسطین از یک سو و ذات جنگ‌طلبانه و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی از سوی دیگر بوده است.



وی خاطرنشان کرد: امروز با تحولات صورت گرفته در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، ملت‌ها عملا به محور مقاومت پیوسته‌اند زیرا از مذاکرات بی حاصل با رژیمی که تنها با حمایت


غرب سر پا ایستاده، سرخورده شده‌اند. امروز حامیان رژیم صهیونیستی باید هزینه‌ای هنگفت‌تر از گذشته برای حمایت از وی بپردازند زیرا ملت‌های منطقه به صحنه آمده‌اند و آینده‌ای را طراحی کرده‌اند که در آن، آمریکا و اسرائیل جایی نخواهند داشت. 



به گفته وی، غرب ناچار است در سیاست خود مبنی بر حمایت یک جانبه و ظالمانه از رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند، زیرا آنها به خوبی می‌دانند که خیزش‌های مردمی در خاورمیانه و شمال آفریقا که در سایه بیداری اسلامی آغاز شده است، ماهیتی ضد صهیونیستی دارد و این منطقه در آینده به هیچ وجه سلطه صهیونیسم را بر نمی‌تابد.




سفیر ایران در برزیل تاکید کرد: اکنون فرصتی تاریخی پیش آمده که ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان باید از آن استفاده کنند و تاریخ را در مسیر صحیح قرار دهند، اشغالگر را از صحنه خارج کرده و وطن فلسطینیان را به آنها بازگردانند. ملت فلسطین تنها از طریق وحدت و انسجام ملی، می‌تواند به رهایی سرزمین‌های تحت اشغال و آزادی قدس شریف و استیفای حقوق خویش دست یابند. 



وی همچنین ادامه داد: روز جهانی قدس، روزی است که جهان اسلام، یکپارچه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین فریاد بر می‌آورد و خواستار اجرای عدالت در مساله فلسطین می‌شود. 



محسن شاطرزاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: جهان اسلام هیچگاه اشغالگری را به رسمیت نمی‌شناسد. فلسطین سرزمینی اشغال شده است که باید به صاحبان خود باز گردد و جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که منافع واقعی ملت مظلوم فلسطین را برآورده سازد، حمایت می‌کند.         


منبع: خبرگزاری فارس

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار سفارت ایران در برازیلیا