سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


۲۵ پروژه با سقف اعتباری ۱۰۰ میلیون دلار طی دو سال در صنایع کوچک کشور بولیوی اجرا می شود. ( 1386/7)

معاون امور اقتصادی و بین الملل وزارت صنایع و معادن گفت : در سفر هیئت ایرانی به کشور بولیوی تفاهم نامه اجرای 25 پروژه صنعتی برای مدت 2 سال در آن کشور به امضا رسید .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت صنایع و معادن ، محسن شاطرزاده افزود : هیئت مقدماتی اعزامی وزارتخانه در سفر به بولیوی پس از مذاکرات با مقامات این کشور ازجمله وزیر صنایع بولیوی ،‌ یادداشت تفاهمی در 2 حوزه صنایع کوچک و صنایع متوسط و بزرگ با وزیر صنایع بولیوی و در حضور روسای جمهوری دو کشور منعقد کرد .

وی گفت : در حوزه صنایع کوچک توافق شد 25 پروژه با سقف اعتباری 100 میلیون دلار طی 2 سال اجرا شود که از این مبلغ 35 میلیون دلار از طرف بولیویایی تامین اعتبار می شود و 65 میلیون دلار نیز از طریق صندوق مشترک ایران و ونزوئلا تامین خواهد شد .

شاطرزاده افزود : در حوزه صنایع متوسط و بزرگ هم مقرر شد در برنامه ای 5 ساله ، اجرای پروژه هایی تا سقف یک میلیارد دلار مدنظر قرارگیرد و‌برای حصول این هدف کمیته مشترکی از وزارتخانه های صنایع دوکشو به بررسی موضوعات پروژه ها بپردازند و برای تامین مالی هر پروژه از راههای مختلفی مانند سرمایه گذاری خارجی ، سرمایه گذاری مشترک ، سرمایه گذاری دولتی ، روشهای بای بک ، BOO ،BOT  ، فاینانس و غیره درخصوص هر پروژه بطور مجزا تصمیم گیری و اقدام شود .

وی خاطرنشان کرد : کمیته تخصصی این نوع پروژه ها طی 6 ماه آینده پس از تشکیل جلسات برای بررسی طرحها ، تصمیمات خود را به مقامات 2 کشور اعلام می کند

معاون امور اقتصادی و بین الملل وزارت صنایع و معادن در ادامه افزود : توافقات صورت گرفته زمینه های صنایع غذایی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، صنایع شیشه ،‌ صنایع نساجی ،‌ صنایع لبنیات ،‌صنایع الکتریکی ،‌ صنایع شیمیایی ،‌کارخانجات آردسازی ، آموزش مدیران و مربیان صنعتی ، صنایع نوشابه و آب ،‌ صنایع معدنی و مصالح ساختمانی و احداث شهرکهای صنعتی در بولیوی را شامل می شود .

وی گفت : در حوزه کشاورزی هم مذاکراتی با وزیر کشاورزی این کشور صورت گرفت و سندی در 16 مورد برای همکاری به امضاء رسیده است . شاطرزاده همچنین افزود : با توافقات صورت گرفته با مقامات ونزوئلا مقرر شد اجلاس کمیسیون مشترک ایران ، بولیوی و ونزوئلا بصورت 3 جانبه برگزار شود .

وی خاطرنشان کرد : همچنین در نشستی با وزیر صنایع ونزوئلا ، ضمن پیگیری مسائل پروژه های درحال اجرا در این کشور مقرر شد اجلاس وزرای صنعتی کشورهای عضو آلبا   شامل ونزوئلا – بولیوی – نیکاراگوئه و اکوادور ، با حضور جمهوری اسلامی ایران بزودی در کاراکاس برگزار شود .

شاطرزاده افزود : در سفر دکتر احمدی نژاد به آمریکای لاتین همچنین 3 قرارداد در زمینه احداث کارخانجات اصلی مربوط به آرد سازی ،‌ صنایع لبنیات و قطعات پلیمری که به کارخانجات مادر معروف است به امضا رسید که این واحدها ضمن انتقال تکنولوژی به منظور انتقال دانش فنی به این کشور ، برای احداث کارخانه ای به منظور ساخت کارخانجات مربوطه در ونزوئلا اقدام خواهد کرد .

 

منبع: خبرگزاری مهر

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن