چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


معاون اقتصادي وزارت صنايع:افت توليد دوره قبل در دو سال اخير به رشد تبديل شد ( 23 / 05 / 1386)

امسال 2.5 ميليارد دلار پروژه ‌در بخش صنايع پايه بهره‌برداري مي‌شود

معاون اقتصادي و برنامه ريزي وزارت صنايع و معادن اعلام کرد : امسال 2ميليارد و 500ميليون دلار پروژه در بخش صنايع پايه به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شاطرزاده روز سه شنبه در مراسم معارفه سرپرست وزارت صنايع و معادن با اعلام اين که در سه سال آينده 72 طرح در زمينه صنعت و معدن به بهره برداري مي رسد، افزود: ارزش طرح هاي بخش صنعت و معدن که امسال بهره برداري خواهد شد به دو و نيم ميليارد دلار مي رسد.

وي تصريح کرد: از هم اکنون تا 2 سال ديگر هر ماه 3 پروژه در بخش صنايع پايه مانند فولاد ، روي و مس و .. افتتاح خواهد شد . شاطرزاده ارزش طرح هاي مورد بهره برداري در سال آينده 3.5 ميليارد دلار و در سال 88 هم 8 ميليارد دلار برآورد مي شود.

شاطرزاده در ادامه با اشاره به اينکه رشد صنعت و معدن به منزله رشد اقتصادي کشور است گفت : توجه به همه جانبه نگري در رشد صنعت همواره مورد تاييد همه دست اندرکاران حوزه اقتصادي بوده است .

معاون اقتصادي و امور بين المللي وزارت صنايع و معادن افزود : توليد در نهايت به تجارت منتهي مي شود و سياستگذاري مربوط به آن بايد واحد باشد .

وي خاطرنشان کرد : در ابتداي سال 84 در برخي رشته هاي صنعتي 45 درصد کاهش توليد را شاهد بوديم که در اين دوسال اين رشد منفي جبران شده و تا 8 درصد نيز به رشد مثبت رسيد و برخي از اهداف برنامه سوم که تحقق نيافته بود محقق گرديد .

شاطرزاده افزود : در حوزه سرمايه گذاري خارجي هم طي 2 سال گذشته آنچه مصوب شده رشد 700 درصدي داشته است و در بخش صنعت هم 22 درصد جذب سرمايه گذاري خارجي داشته ايم .

وي ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي را در دو سال گذشته حدود يک و نيم ميليارد دلار اعلام کرد و گفت : اين رقم معادل عملکرد 14 سال قبل از آن در زمينه صدور خدمات فني و مهندسي است.

وي از رشد 700 درصدي سرمايه گذاري خارجي در دو سال گذشته خبر داد و گفت: 22 درصد سرمايه گذاري خارجي در بخش صنعت و معدن جذب شده است.

شاطرزاده افزود : در حوزه شهرک‌هاي صنعتي هم در دوسال گذشته 375 شهرک - ناحيه صنعتي ، 39 شهرک جديد ، 28واحد تصفيه خانه و 809 کارگاه جديد راه اندازي شده است.
منبع : مهر

  • توسط محسن شاطرزاده
  • اخبار وزارت صنایع و معادن