جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳

دکتر محسن شاطرزاده

مدیرعامل شرکت فن آوران انرژی پاک مجری اولین نیروگاه 100 مگاواتی بادی در شهرستان خواف استان خراسان


عضو هیات علمی ؛ استادیار

English Version

اخبار


احمدی نزاد و بقایی

احمدی نزاد و بقایی

 

محسن شاطرزاده

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

به نظر من مسئله احمدی نژاد بقایی نیست بلکه شخص خودش هست . من از اینکه اتهامات و جرمهای بقایی درست هست یانه اطلاعی ندارم ولی بنا به قراینی که دارم بقایی را فردی بی مبالات و بیتوجه به بیت المال می دانم و مطمئن هستم سوء استفاده های مالی با حداقل بگویم شلختگی مالی بقایی زیاد بود . یک نمونه انرا عرض می کنم . در سال ۱۳۸۹ و در دوران سفارت من در برزیل بقایی به عنوان معون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی با یک هیات عریض و طویل برای شرکت در اجلاسی که بابد کارشناسان شرکت می کردند و حتی یک مدیر طراز اول هم در میان آنان نبود به برزیل آمد . از طرف ایران حصور یک تا دو نفر کارشناس کفایت می کرد در صورتیکه بقایی با یک هیات ۱۶ نفره که فقط ۹ نفر آنان خبرنگار بودند و هزینه آنها از سازمان میراث فرهنگی پرداخت شده بود تا گزارش سفر بقایی را مخابره کنند . همچنین فرزند نوجوان بقایی همراه با خانم معلم زبان خصوصی بقایی هم آمده بودند و بقایی بی محابا خرج می کرد و بریز و بپاش داشت . برای او طبق روال و درخواستهای رسمی از قبل جلسات و برنامه های ملاقاتی تنظیم شده بود ولی بناگاه ایشان تصمیم گرفت که برای یک سفر تفریحی به آمازون برود و هرجقدر من بعنوان سفیر اصرار کردم که این سفر هماهنگ نشده و ممکن است از طرف دولت برزیل مورد اعتراض واقع شود ولی بقایی به همراه تعدادی افراد ازجمله فرزند نوجوانش و آن خانم جهت تفری به جنگلهای آمازون رفت . من بعنوان مخالفت خودم همراه او نرفتم ویکی از کارشناسان سفارت را همراهش فرستادم که موجب اعتراض او واقع شد و در برگشت گزارشات خلافی را به احمدی نژاد داده بود .

در دوره مسیولیت من در برزیل بیش از ۱۴۵ هیات رسمی از ایران به برزیل آمده بودند و هیات بقایی سخت ترین و مشکل ترین هیاتی بود که من دیدم . چند ماه قبل از آن آقای اژه ای برای شرکت در اجلاس جهانی دادستانها به برزیل آمده بود در صحبتهای خصوصی که داشتیم از فساد و الودگی بیش از حد جریان انحرافی خصوصا بقایی می گفت .

برای من مسجل است که بقایی فاسد و آلوده بود ولی چرا احمدی نژاد از او دفاع می کند؟ تجربه دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد نشان داد که احمدی نژاد به راحتی حتی نزدیکترین افراد خودش را بپای مطامع و خودکامگی اش قربانی می کند . در جریان یکشنبه سیاه در مجلس شورای اسلامی  هم شیخ الاسلام وزیر کار را برای قربانی کردن به مجلس آورد .

احمدی نژاد فرد با هوشی است که هرگز خطاها و سوء استفاده ها را خودش انجام نمی داد بلکه با دستان افراد حقیر و بی هویتی چون بقایی انجام می داد تا رد پا وسندی از خودش برجای نگذارد . نگرانی انروز احمدی نژاد نگرانی برای خودش هست نه بقایی چون اگر بقایی به انتها برسد و اعتراف کند آنگاه احمدی نژاد راه فراری نخواهد داشت و خودش مستقیما سیبل دادگاه خواهد شد و آن روز برای احمدی نژاد خیلی دیر و تلخ است .

داستان احمدی نژاد داستان دخترکی است که در هنگام ختنه پسر کوچکی او هم گریه می کرد سوال کردند پسر را ختنه کرده اند تو چرا گریه می کنی؟ دختر جواب داد من خوب می دانم هدف اصلی چیست و کیست و برای همین از امروز خوف در وجودم سایه افکنده است !!!

 

محسن شاطرزاده

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

  • توسط محسن شاطرزاده
  • تحلیل روز